Lilla fina bäbis! ♥

Oh gud! Kollade igenom lite gamla mobilbinder på datan nu och hittar bilder från när Cocos och Skorpan blev vänner! ♥ aww, tänk att vi gick från 0-110 på ca 3 veckor, och att det liksom hände sommaren 2012. Svårt att tänka mig det faktiskt. nu varnar jag för långt inlögg, då jag med bilder hade tänkt att berätta lite om hur det gick till vär dom blev vänner. :) Dålig kvalité på bilderna dock :/
 
 
Förts egentligen så fick Skorpan vara ensam i lillhuset innan Cocos kom in i sin bur dit. Men denna bild är från när dom har lugnat sig lite och Cocos inte var så uppspelt över att en liten annan kanin var bredvid. 
 
Bäbis, som kallades "lillan" hela tiden var duktig på at chilla. ♥ Skorpan kallades då Lillan bara för att jag inte ville ge henne ett namn än om det skulle vara så att hon och Cocos inte skulle bli vänner, och jag var tvungen att lämna tillbaka henne.
 
Det rullade på. Dom fick stå såhär i 2 dagar tror jag att det var. Efter det så skulle domut i hagen. Inte direkt tillsammans då. Skorpan satt först i transportburen som stog inne i hagen. Cocos fick springa fritt i hagen. Om någon av dom försökte bita på den andra genom transportburens "galler" så var jag noga med att visa att det var fel. Det är inte bra att dom sätter rangen när dom inte har samma tillgångar liksom. 
Dom fick byta sen. Skorpan var fri i hagen, och Cocos satt i transportburen. Även bara det att Cocos var i transportburen med Skorpans lukt i var toppen!
Vi höll på så ett tag. Vi gjorde denna övning 2-3 g per dag i några dagar. 
Nästa steg var att ha dom lösa tillsammans i hagen...   Jag kan säga att första gången gick inte bra. Fast det var en början. Cocos började jaga Skorpan och Skorpan sprang. Jag och min mamma var där och skulle ta isär dom ifall något sådant skulle hända. Vi hör ett skrik från Skorpan innan vi hinner stoppa dom. Det visade sig några dagar efter att Cocos hade BITIT Skorpan bakom örat. Oh vilken stor sårskorpa det blev! :o Cocos hade verkligen bitit. Men men. Det var en början. Jag blev såklart jätte ledsen och trodde att det inte fanns en chans för kaninerna att bli kompisar. Men vi fortsatte jobba! Fortsatte att ha dom lösa i hagen, och Skorpan började mindre och mindre springa ifrån Cocos, och Cocos var inte alls lika aggresiv mot Skorpan. Jag tog upp Skorpan en gång, lät Cocos lukta i rumpan på Skorpan, för dte hade hon velat länge, men Skorpan var för rädd för Cocos. Och sedan efter det, så blev allt bara bättre och bättre. 
 
Dom började få vara ute tillsammans en längre tid, och då sat jag in vatten och hö. Allt blev verkligen bättre!
 
Till slut kunde jag sitta utanför hagen och bara kolla på dom ♥
 
Okej. Det var inte heeela historien, men det skulle ta 100 år att skriva den och 100 år att läsa den. xd haha Men något får ni ;)
Snart fyller även Skorpan 1 år ♥ om 8 dagar för att vara exakt.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

#Kaninblogg Bloggen om Cocos och Skorpan, 2 kaninerna som bor i mitt ♥ Jag uppdaterar bloggen MINST 1 gång varje dag, men oftast mellan 2 och 4. ;) Jag är helt öppen för tips och idéer :)

RSS 2.0