Skogen, full av äventyr

Tog ut Cocos idag! Grymt trygg tjej ute i skogen. Lite såhär "förvånad" blir man ju. Vi var till en början på det vanliga stället. En ganska stor plan gräsmatta, där Skorpan och jag va förut. Cocos var ganska spänd där ändå, så jag gick upp med henne till skogen. Där trivdes hon verkligen! La sig nästan ner på en liten stig ♥ Men där såg man att hon var trygg ♥ Jätte roligt att se, var så mysigt att vara där med henne också! Dock var hon riktigt ivrig att få komma ner på marken när jag bar henne dit vi skulle, så hon naffsade mig löst i armen. ;) Kändes knappt! :)
 
Hittade 2 fästingar på henne idag också! En var PYTTE liten, och satt fast på örat på na. Den andra kröp i pälsen på henne när vi var ute. Fästingarna är på G nu. Håll koll, och kolla era kaniner efter dom har varit ute på marken osv!
Älskar denna bild. Sååååå vacker ♥
 
Vi går upp på kullen, eller mer att vi går en liten omväg, då det är för brant annars att ta sig upp. Väl uppe springer Cossan runt lite här och var, stannar och tvättar sig lite och sen.. Vad gör hon egentligen, varför!? Hon ska tydligen ner för seriöst en jätte brant backe, av berg. Halt som in i. 
 
 
Synns knappt på bilden, i know. ↑ Men brant och halt, jodå det var det! Cossan hade inga probelm alls med det, inga problem alls. Till skillnad då från matte som halkar på en plätt av berg och på panik xD Grejen är ju att jag inte kan dra upp henne. Allt jag kan göra är att hoppas på att hon själv vänder upp igen, eller ta mig ner.. Modig kanin jag har. Tur att jag har henne asså ♥
 
 
Jag tog mig ner helskinnad till slut, och där nere satt en liten kanin och kollade på mig, som om hon sa "vare svårt matte?" Med ett sådant litet flin ni vet.. ;3 Herre gud.
 
Sen var det ju det också. Cocos älskade att vara i skogen. Det tyckte hon var super mysigt. Så när jag skulle ta in henne, ta upp henne då, så sprattlar hon som in i! Måste släppa ner henne igen och börja om på nytt. Hon inte bara sprattlar liksom. Utan tar till sina superkrafter och verkligen sparkar allt vad hon har med bakbenen mot mina händer jag håller henne med. Gumman ville inte gå in. Men när jag till slut lyckades, och hon kom upp i min famn, blev hon lugn och fin som en ängel igen ♥
 
Långt inlägg vart det :D
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

#Kaninblogg Bloggen om Cocos och Skorpan, 2 kaninerna som bor i mitt ♥ Jag uppdaterar bloggen MINST 1 gång varje dag, men oftast mellan 2 och 4. ;) Jag är helt öppen för tips och idéer :)

RSS 2.0